FashionStore LTD в своята търговска практика, заедно със своите бизнес партньори, използва успешно метода dropshipping (дропшипинг).
Значение на термина дропшипинг
Dropshipping (дропшипинг) е иновативен метод за работа с поръчани продукти от клиенти, които се предлагат от партньор на производителя или доставчика на едро за територията на страната. При направена поръчка от клиент, магазинът подава поръчката към производителя или доставчик на стоката, който я изпраща по свои транспортни връзки към клиента.

Как работи дропшипинг моделът?
Дробшипингът е много удобен метод за работа, при който доставчика и партньора са взаимно свързани и извършват обща търговска дейност. За опаковане, красив търговски вид и доставка в срок, е отговорен изцяло доставчикът на стоката. За комуникация с клиента, потвърждение на поръчката и определяне на детайли по доставката, е отговорен партньора.
Доставчикът е отговорен за вноса на стоката, поддържа достатъчно количество на склад, което да отговаря на търсенето от клиенти, изгражда стратегии за нейното разпространение, осигурява гаранционна и сервизна поддръжка (ако продукта получава такава), подготвя промоционални кампании и популяризиране на продуктите по различни дистрибуторски канали.
Партньорите на доставчиците могат да бъдат он-лайн търговци, търговци на дребно с физически и интернет базирани обекти, freelancer – търговци и др. Те представляват посредници в търговията на предлаганите от доставчика продукти и договарят с него необходимите за успешен бизнес търговски условия. Като част от дистрибуторската мрежа на доставчика, партньорите се стремят да популяризират марката, предлаганите продукти и свързаните с тях услуги, като не е необходимо да поддържат складова наличност. При получаване на поръчка партньора изпраща подробна информация за нея и доставчикът я реализира към клиента.

Дропшипингът е прост и изключително ефективен бизнес модел, който позволява осъществяване на търговия и доставка на стоки, без значение от локацията на търговеца и доставчика на стоката. Този тип бизнес модел позволява да се спестяват много време и пари, както на доставчика на стока, така и на партньорите от партньорската мрежа. За популяризиране в интернет пространството на марката, за получаване на поръчка и за нейната обработка, отговаря партньора на доставчика. Това спестява разходи по персонал за поддръжка на сайт, работа с клиенти и маркетинг, но намалява процента от печалбата при продажба на дребно. При партньорите се спестява необходимостта от поддържане на склад на количества от всяка стока, големи разходи по доставка и транспорт, разходи по рекламни и промоционални кампании, но приходите от единична продажба са по-ограничени и зависят от договорените условия с доставчика. За да бъде този метод ефективен и достатъчно доходоносен за двете страни е необходимо да бъдат разгледани, отчетени и дискутирани всички негови предимства и недостатъци, да се договорят удовлетворяващи търговски условия, т.е. необходимо е да се избере оптималната среда за всеки бизнес.
Изграждане на надежден бизнес
Репутацията на твоя бизнес е всичко, така че не само трябва да държиш на надеждни партньори и страхотен уебсайт, но и да работиш за повишаване на онлайн достоверността за твоята компания, за да спечелиш доверието на потенциални клиенти.
Интернет търговията в последните години придоби важно значение и зае основно място в търговския бизнес модел в световен мащаб. За България интернет търговията се оказа добър и използваем метод за популяризиране и продажба на различни брандове във всяка търговска сфера. Полезен и ефективен метод на закупуване на желани продукти, който спестява много време от забързаното ежедневие. Чрез закупуване на стока в интернет се увеличава възможността за избор от различни по качество и цена продукти от една и съща категория, които да задоволят всички изисквания на клиента.
За финал
Дропшипингът може да е подходящият вариант за твоя бизнес за електронна търговия, но това трябва да се установи едва след детайлно планиране.
Ако вие имате онлайн магазин, търговски обект или търсите нови партньори, моля да ни пишете на info@fashionstore.bg